10 december 2013

Livet som massör.

För cirka ett år sedan bestämde jag mig för att utbilda mig till massör. 
Och ja, här är jag nu. Anställd hos Muskelakuten i stora staden Stockholm :)

Det är ett spännande yrke, tungt, men spännande. Många möten, delade energier och enormt spridda lunchupplevelser :P

Ibland sitter en och käkat lunch mitt i en diskussion om huruvida Ladies night är töntigt eller inte. 

Och ibland sitter en och käkar sin lunch tillsammans med en plastblomma och gubbarna på t-banedepån och tittar på naturfilm och surikater.

Och ibland spenderar man lunchen i den allra lugnaste ensamhet tillsammans med massagebänken, oljan och värmefläkten.



Imorgon ska jag till väl inrökta lokaler på Långskeppets soc och psyk och massera personalen där. 
En omväxlande vardag skulle man nog lugnt kunna påstå.

Mitt beslut för ett år sedan var helt klart ett rätt sådant för mig.
Livet som massör är ett ganska charmigt liv :)


Inga kommentarer: