6 augusti 2013

Håll i när det svänger!

Ja jösses va det svänger och guppar i livets berg-och-dal-bana just nu.

För ungefär ett dygn sedan gick jag med trötta och förvirrade steg ut från en arbetsintervju, tillsammans med en magkänsla som kändes ganska bra men som jag då inte riktigt vågade lita på. Jag var trött efter en dag fylld av prestationer, förutom intervjun hade jag även tre lägenhetsvisningar liggande i bagaget. 
Allting var fortfarande ovisst inför hösten och jag kände mig allmänt förvirrad. ..och helt uttömd på något vis. Att leva i ovisshet, med en ekonomisk kris hela tiden hängande i hasorna tillsammans med den psykiska underliggande stressen och oron kring om allting någonsin kommer lösa sig, ja det gör att man blir ganska trött. Det frestar på ganska så ordentligt faktiskt. Har nästan hela sommaren känt att allting stått mig upp i halsen...

Men så plötsligt, redan NU ett dygn senare, sitter jag här med en superfin lägenhet i Bromma (nära Brommaplan) att dela med min älskade Inga. 
..och dessutom med ett heltidsjobb som personlig assistent :D 

Magkänslan hade rätt en än gång och för mig är detta ännu fler bevis på att magkänslan VET och att allt GÅR bara man VILL, bara man är beredd att KÄMPA HÅRT för det.

Alla skapar sin egen verklighet, 
och skiter du i att fånga ögonblicket 
och istället låter ögonblicket fånga dig 
Ja, då kan den allra minsta lilla grej 
 bli till din nästa stora verklighet.


Hej och hopp, nu blir det kaffe i kopp :)
 

 


1 kommentar:

humlan sa...

Åh ja, preciiis så är det!