3 augusti 2013

Back on track!

För nästan exakt en vecka sen rymde jag ut på äventyr.

..och åkte buss hela natten.

Efter några få timmars sömn på ett obekvämt ybuss-säte vaknade jag upp till en fantastisk och sprakande gryning.

Efter ytterligare ett par timmars färd började rastlösheten krypa i mina ben..
Men så, framåt förmiddagen kom jag äntligen fram till min slutdestination. 

Där stannade jag i tre dagar och fick bland annat träffa hundar, skratta och dansa. 
..och bara må sådär helt fantastiskt fint, hihi :)
 

På tisdagseftermiddagen bar det sen av mot Stockholm igen, denna gång med lastbil som färdmedel.
 Efter en natt i lastbil nummer 1 bytte jag tidigt på onsdagsmorgonen lastbil i Gävle och for sen vidare hemåt med lastbilschaufför John.

 ..och i Uppsala blev jag bjuden på morgonkaffe :)

 Även på hemresan hade jag sällskap av ett par rastlösa ben...

 ..men sysselsatte mig med lite sommarkurs-plugg för att kunna sitta still (i alla fall någotsånär still :P).


Runt lunch i onsdags landade jag sedan hemma i vårt gröna hus igen och framåt kvällningen kom finaste Janne och hans små busfrön på besök. Sen har det varit "fullt ös, medvetslös" i dagarna två med bland annat ett besök på Gröna Lund :D

Nu är det åter lördag och jag försöker rulla in i vardagens hjulspår igen, hjulspår som innehåller bland annat lägenhets-letande, jobbsökande och sommarkurs-plugg. Mm, men batterierna är ju nyladdade nu så det är ju bara att gasa och hålla i *wrooooooooooooom* :P

Kärlek.


Heaven doesn't seem far away anymore, no no
Heaven doesn't seem far away