15 juni 2013

Jaha, och vad händer nu då?

Imorse tog jag mig en liten bloggrunda till frukosten och var bland annat inne en sväng i Sofie's kreativa värld och fann världens bästa bok (se nedan) i världens finaste format. Alltså, åh...

När jag klickade vidare för att se var denna förtjusande utgåva fanns att få tag på upptäckte jag att Alice in Wonderland har ett helt kompisgäng av fantastiskt fina klassiker som säljs via www.barnesandnoble.com. Kika in du med vettja :)
Sa jag förresten att jag fyller år snart? *blink blink* Hahaha ;)

Dagen har sen rullat på med jobb och förberedelser inför det stundande äventyret som tar fart imorgon. Jaha, och var ska hon åka nu då? tänker ni säkert.. ;) Haha, ja denna gång bär det faktiskt av till Härnösand av alla ställen. Fantastiskt bra grej det där att man kan plugga roliga kurser på sommaren OCH få csn-stöd för det, i alla fall när man är en liten fattiglapp som jag som inte haft någon som helst möjlighet att arbeta upp en stabil inkomst under våren pga. massagekursen (som inte har varit csn-berättigad ens en endaste liten gnutta). Så, efter funderingar och överlägganden hit och dit beslutade jag mig för att läsa en sommarkurs och imorgon är det då dags att fara till Härnösand för introduktion, resten är sen på distans hela sommaren lång.
"Bild, sprakande färger och svartvita bilder" heter kursen och jag måste erkänna att titeln inte känns allt för betungande med tanke på att jag pysslat och varit kreativ sen jag var yttepytteliten :)

Fram till onsdag eftermiddag kommer jag alltså att befinna mig i Härnösand. Sen släpper jag ut all galenskap och tokighet och ger mig ut på dansäventyr till Umeå (det är ju som ändå så nära från Härnösand :P) med dans på Baggböle loge som mål. På torsdag kväll kommer jag sen att lifta med lastbil från Skellefteå och om allt går som det ska (magkänslan är med mig) bör jag ha landat i Ludvika runt lunch-tid på midsommarafton för ett hejdundrande midsommarfirande där!
Tillbaka i Stockholm beräknas jag sedan vara på måndag, ja alltså måndag om en vecka. ..och hade jag inte förberett hade bloggen fått stå ekande tom fram till dess..
MEN, såklart har jag förberett så det kommer dyka upp ett smaskigt vegan-tips för er att njuta av varje dag.
..ja, varje dag hela vägen fram till midsommarafton :)

Nu ska jag bara packelipacka lite och sovelisova lite..
Och sen, ja SEN kan äventyret få braka lös.

Norrland, here I come :D



Inga kommentarer: