23 juni 2013

En vecka på vift!

Mm, och vilket fantastiskt äventyr det blev av denna lilla norrlands-tripp. Dock måste jag väl medge att jag idag sitter här ganska så sliten.. Det tar ju faktiskt ganska rejält på krafterna att fara runt och vara sådär nyfiken och kär i livet :)
 ..men ack så himla VÄRT det är :D

Hmm.. Jag har nån form av tanke att jag ska få ihop hela äventyret i detta inlägg (ja, alltså utan att det ska bli en hel roman) men jag vågar inte lova här uppe i skrivande stund att jag kommer att lyckas. Det har ju som hänt så himla mycket fint och knasigt längs vägen.... :)

Lite snabbt räknat har det till att börja med varit en resa som på ett ungefär sträckt sig 191 mil genom fem av Sveriges mer nordligt belägna städer. Först ut var Härnösand där jag i tre dagar bodde alldeles intill havet och spenderade mina dagar på Mittuniversitetet och introduktionen av min sommarkurs Sprakande färger och svartvita bilder. Kreativitet, inspiration och harmoni får sammanfatta dessa dagar tillsammans med följande lilla bildspel :)



De är ju faktiskt inte varje dag som man bokstavligen kan STÖVLA ut i morgondaggen iförd kalsonger (ja, jag sover i kalsonger. ..och nej, jag hade inte bara kalsonger på mig) och tänka på bred norrländska "he nu ska ja gå på dass ja" och sen faktiskt göra det :)

Och det är inte heller varje dag man kan lyxade jag till det med tahinimackor vid havet.

När introduktionen började lida mot sitt slut (och så även kreativiteten) där på onsdagseftermiddagen for jag sen vidare till Baggböle loge en bit utanför Umeå. 

Magi är nog det bästa adjektivet jag kan använda för att kort och koncist sammanfatta aftonen där uppe, hihi :) Under natten lyckades jag sen ta mig ännu längre norrut och till slut hamnade jag en stund i Skellefteå innan jag började min resa nedåt landet igen runt lunch på torsdagen. 
 

Denna resa har inneburit många tvära kast hit och dit och på sin spets ställde sig allting då lastbilschauffören som jag skulle liftat med hela vägen ner till Örebro meddelande att de bara körde till Gävle pga. den där midsommaraftonen som så snabbt kom rusande emot oss. Jag vet inte hur många gånger jag fick upprepa "tänk om, tänk nytt" men på något konstigt vis lyckades världen se till så jag träffade en dansvän från Stockholm i Baggböle. Haha, ja vad är egentligen oddsen för att man ska träffa på varandra 65 mil hemifrån och dessutom åka från och (ja, iaf nästan) till samma plats dagen efter? 
8 timmar i bilen blev det och hamnade i Borlänge gjorde jag. Trevligt var det också. ..och sen blev det nattmacka i en annan bil med min älskade Inga som kom för att hämta mig och ta mig ännu närmare den stundande midsommaren i Ludvika.

Äventyrets sista dagar ägnades sen till ett mycket trevligt midsommarfirande hos Janne, dans till Blender på Mannes loge och en färd genom natten hem till Stockholm och kära Färingsö. Dryga 1 timmas sömn hade jag nog lyckats skrapa ihop längs vägen hem så det var en mycket trött Kinna som strax efter 9 imorse kurade ihop sig under täcket. Enormt trött, men också fylld av massa kärlek och dans :)


Hmm, mm nåt sånt för att komprimera det hela och jag tror att jag lyckats undvika romanen jag befarade i början av detta inlägg. Hmm, men kanske att det blev lite av en tjock bilderbok istället :P 
Men men, nu avslutar jag i alla fall. 

Mm, avslutar med tre konstateranden:

1. Norrland är fantastiskt och en smula förvirrande (det är ju ta mig tusan ljust dygnet runt!?!).
2. Akvarell är sjukt svårt.
3. Man behöver äta som en häst när man är på äventyr.

Godnatt.


1 kommentar:

humlan sa...

Haha åh min lilla kaka <3